Przede wszystkim należy przekazać odbiorcom jasny komunikat dotyczący celu reklamy.

Na początek zastanów się nad tym, jaki jest Twój cel: jest to reklama sprzedażowa? Chcesz zwiększyć zasięgi, czy może zależy Ci na zwiększeniu świadomości marki? Wyznacz cel i zakomunikuj go odbiorcom. Reklama musi odzwierciedlać to, co chcesz uzyskać. Jeśli zależy Ci na sprzedaży stwórz reklamę, która już na pierwszy rzut oka będzie informowała o tym odbiorców. Zdarza się, że użytkownicy klikają reklamę, ponieważ spodziewają się zupełnie czegoś innego niż otrzymują, przez to są rozczarowani, a nawet czują się oszukani. Oznacza to, że ponosisz koszty za bezwartościowy ruch.

Jak stworzyć skuteczną reklamę nastawioną na sprzedaż?

  1. Przyciski call to action. Należy ułatwić klientom wykonanie pożądanych przez nas ruchów i zamieścić przyciski zachęcające do działania np. kup teraz, albo dodaj do koszyka. Jeśli tworzysz reklamę sprzedażową, podaj cenę oferowanych produktów lub usług.
  2. Remarketing to sposób na dotarcie do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę, ale nie zdecydowali się na zakup. Przynosi korzyści w sytuacji, gdy na stronie znalazły się osoby zainteresowane ofertą. Aby zachęcić do zrobienia zakupów przypadkowych użytkowników, trzeba wydać więcej pieniędzy. Jest to jeden z argumentów przemawiających za tym, żeby reklamy miały jasny przekaz.
  3. Lookalike AudienceWarto zadbać o to, by ruch na stronie był wartościowy i by generowały go osoby zainteresowane ofertą. Dlaczego? Ponieważ Facebook monitoruje zachowania behawioralne osób, które odwiedziły stronę oraz ich zainteresowania. Na podstawie zgromadzonych danych odnajduje osoby, które wykazują podobne cechy. Dzięki temu można zwiększyć grono odbiorców i kierować reklamę do osób, które prawdopodobnie kupią produkt. 

 

Call to action
Przycisk zachęcający do działania

 

Przypadkowi odbiorcy nie zwiększą konwersji na stronie. Tylko te osoby, które można uznać za potencjalnych klientów, wykonują wartościowe ruchy.

W jaki sposób można poznać zainteresowania grupy odbiorców?

  • Audience Insights jest to narzędzie, które służy do bliższego poznania grupy docelowej. Jego działanie zostało szerzej opisane w artykule: https://socialmedia.greenfrog.pl/darmowe-narzedzie-facebooka-audience-insights/
  • Inny sposób to analiza zainteresowań dowolnej, wskazanej grupy. Analiza może być przeprowadzona na podstawie odwiedzin strony internetowej, bazy mailingowej czy numerów telefonów.

Znając zainteresowania odbiorców, można tworzyć treści i wykorzystywać elementy, które wzbudzą ich ciekawość. Wiedząc to, jakie strony internetowe odwiedzają, jakie treści czytają, co lubią robić itp. można wykorzystać to i wpleść w przekaz.

Czy Twoim celem jest zwiększenie zasięgu?

Aby koszty poniesione na kampanie były jak najniższe, należy zapewnić odbiorcom zarówno angażującą grafikę, jak i tekst. Dzięki temu zdobędziesz duży zasięg organiczny, czyli wydasz mniej pieniędzy na przeprowadzenie kampanii i na dotarcie do odbiorców. Możesz stworzyć ciekawy film wideo. Zastanów się, co przyciąga Twoją uwagę i postaraj się zachęcić użytkowników do zapoznania się z Twoją reklamą.

 

Dotarcie do odbiorców
Zasięgi postów

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki, to najważniejszym krokiem jest zamieszczenie logo na grafice.

Jeśli chcesz, by użytkownicy sieci internetowej rozpoznawali Twoją firmę, muszą ją poznać. Organizując konkurs czy publikując post, zaznacz kto jest jego autorem. Jeśli chcesz budować świadomość marki, musisz przedstawić ją innym osobom.

Bez względu na to, w jakim celu tworzysz reklamę, musisz wiedzieć o tym, że najważniejsza jest grupa docelowa. Nie każda treść będzie godna uwagi wszystkich Twoich grup.

Które typy reklam warto wykorzystywać?

  • Standardowy post. Jego zaletą jest duża grafika, która przyciąga wzrok odbiorców. Wykorzystując przyciski zachęcające do działania użytkownicy wiedzą, jakie czynności mają wykonać. 
  • Carusel format. Sposób na przedstawienie kilku zalet produktu czy usługi. Każdy obrazek może mieć inny przycisk call to action oraz zamiast grafiki można użyć wideo oraz innego formatu.
  • Video Ads. Filmy wideo przyciągają zarówno wzrok, jak i uwagę odbiorców. Należy pamiętać o tym, że żyjemy w czasach ery obrazkowej, dlatego lubimy obrazy, a nawet jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Przygotowując film trzeba wziąć pod uwagę fakt, że pierwsze kilka sekund zadecydują o tym, czy zdobędziemy zainteresowanie odbiorcy, czy nie.

Kilka słów podsumowania

Aby przygotować skuteczną reklamę, należy zacząć od wyznaczenia celu. Mając sprecyzowane oczekiwania, można stworzyć odpowiednią kreację. To tyle teorii, teraz czas na praktykę, powodzenia 😉