W jaki sposób przygotować się na Cyber Monday? Po Black Friday nadchodzi Cyber Monday, czyli dalsza część wielkich wyprzedaży. Warto być gotowym na to wydarzenie.
Poniżej przedstawiamy wskazówki, dotyczące tego, jak przygotować się do Cyber Monday.
Przede wszystkim przygotuj swój profil. Zadbaj o odpowiednie zdjęcie, banery, opisy, sprawdź, czy adresy URL są prawidłowe. Skonfiguruj swoje profile w mediach społecznościowych, niech są odzwierciedleniem tego, co ma się wydarzyć. Pamiętaj o tym, że firmowe profile są wizytówką firmy, dlatego powinny być spójne z marką.
- Przyciski call to action zwiększają zaangażowanie wśród odbiorców. Dzieje się tak dlatego, że nie muszą podejmować wielu działań, wystarczy jedno kliknięcie i gotowe. Możesz zamieścić bezpośredni link do strony dotyczącej Cyber Monday.
- Zastanawiałeś się nad przedłużeniem czasu zakupów? Nie tylko jeden dzień, ale może cały tydzień? Dzięki temu możesz promować oferty dnia, tym samym wpłynąć na zaangażowanie konsumentów. Takie działanie wymaga długotrwałych przygotowań, ale dobrze zaplanowana kampania z pewnością przyniesie oczekiwany efekt.
- Jeśli jesteś aktywnym członkiem Twittera, znajdź popularne hasztagi (możesz je używać na innych portalach społecznościowych). Dzięki nim Twoje tweety zostaną umieszczone w odpowiednich tematach. W Cyber Monday najczęściej wykorzystywanymi hasztagami są: #cybermonday, #cybermondaysales, ale możesz także sprawdzić inne, związane z zakupami przedświątecznymi. Wybieraj hasztagi, które są związane z Twoją ofertą sprzedażową i publikuj je w mediach społecznościowych.

Co jeszcze należy zrobić?
- Przygotuj landing page, na której zamieszczona zostanie oferta widoczna w Cyber Monday.
- Korzystaj z Facebook live czy z kanału Youtube. Dziel się relacjami w czasie rzeczywistym, prezentuj przedmioty, informuj o promocjach. Filmy wzbudzają zaangażowanie, przyciągają wzrok oraz uwagę.
- Zafunduj użytkownikom emocje. Stwórz posty, które wyzwolą w odbiorcach uczucie szczęścia, przyjemności, radość. Wpisy nie mogą być nijakie. Muszą się wyróżnić, zapewnić rozrywkę, rozbudzić nadzieję itp. Zadbaj o to, by Twój post stał się wirusem w pozytywnym znaczeniu tego słowa.
- Nie zapomnij o kampanii remarketingu. Trafiaj ze swoją ofertą do osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że użytkownik wróci do Twojego sklepu i zdecyduje się na zakup wybranych produktów lub usług.
- Skorzystaj z możliwości reklam karuzelowych po to, by przedstawić jak największą ilość produktów.
- Pamiętasz artykuł na temat planowania publikacji postów? Przed takim wydarzeniem, jakim jest Cyber Monday, należy wcześniej przygotować posty i kampanię reklamową. Jakie są korzyści z planowania postów:
- możesz stworzyć projekt, który podzielony na części, w dniu Cyber Monday stworzy całość
- możesz wybrać odpowiednie godziny publikacji, w których Twoi odbiorcy są obecni i zaangażowani w social mediach
- w czasie, w którym publikowałbyś posty, możesz zająć się sprzedażą 😉
O co jeszcze należy zadbać?
- Zadbaj o automatyczne uruchomienie reklam wcześnie rano i wyłączenie po zakończeniu promocji, czyli np. o północy
- Bądź przygotowany na to, że klienci będą zadawać pytania w komentarzach i zadbaj o to, by odpowiedzi otrzymywali, najszybciej jak się da
- Rozpocznij działania związane z Cyber Monday wcześniej, wzbudź ciekawość użytkowników, publikuj zwiastuny filmów dotyczących oferowanych produktów itp. Przygotuj swoich fanów na dzień wielkich promocji. Niech razem z Tobą oczekują na zbliżający się poniedziałek

- Wykorzystaj FOMO, czyli poczucie strachu związane z obawą przed niezdążeniem zrobienia zakupów. Przygotuj odpowiednie kampanie reklamowe. Co mogą zawierać? Wyrazy, które są związane z przemijalnością np. dzisiaj albo teraz. Sprawia to, że klienci mają wrażenie, że ilość towaru jest ograniczona i że muszą się pośpieszyć, aby dokonać zakupu. Znasz hasło: Oferta limitowana? Jeśli tak, to pewnie wiesz jakie emocje wyzwala wśród kupujących. Kolejne przykłady: Tylko dzisiaj, nie przegap okazji, pozostały ostatnie produkty itp. Pamiętaj jednak o tym, aby nie przesadzić, ponieważ osiągniesz efekt przeciwny do zamierzonego. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem słów kluczowych związanych z Cyber Monday.