Facebook i Messenger pod lupą. Czasami nie wiemy, jakie funkcje skrywa portal. Często po zalogowaniu się przewijamy informacje na osi czasu, odpowiadamy na wiadomości, zajmujemy się fanpagem i kończymy. Dzisiaj zwracamy uwagę na możliwości, jakie oferuje Facebook i Messenger. Przedstawiamy opcje, które ułatwiają korzystanie z portalu oraz funkcje, które można wykorzystać w prowadzeniu działań marketingowych w social mediach.
- Zmiana języka Facebooka. Pewnie nie raz słyszeliście o tym, że możecie wybrać inny język, niż polski, ale czy próbowaliście? Znacie śląską gwarę? Chcecie podkreślać swoją tożsamość albo upodobania? Nic nie stoi na przeszkodzie. Wszyscy użytkownicy mają możliwość zmiany języka na Facebooku. Wystarczy wybrać opcję ustawienia: język i wybrać ten, który Cię interesuje: do wyboru jest m.in. ślonsko godka.

- Jeśli znudziły Ci się często powielane tematy, wystarczy kliknąć trzy kropeczki znajdujące się w prawym górnym rogu posta i możesz włączyć opcję: Ukryj post, dzięki temu zyskasz spokój od denerwujących tematów. Zauważyliście pewnie, że często pewne tematy, najczęściej związane z aktualnymi wydarzeniami poruszane są przez wiele osób. Jeśli nie są one dla Was interesujące, nie musicie ich oglądać.

- Skrzynka odbiorcza: Inne. Zerkacie czasami do tej zakładki? To w niej znajdziecie wiadomości od osób, które nie są w Waszej grupie znajomych na Facebooku.
- Facebook live. Można nagrać filmik wideo i później go opublikować. Jednak czy nie lepiej wejść na żywo? Daje to szansę na wejście w interakcje z odbiorcami, zwiększa zaangażowanie użytkowników. Przed pierwszą publikacją, warto pamiętać o kilku ważnych sprawach: Pierwsze wystąpienie musi być perfekcyjne, ponieważ jeśli coś się nie uda, możesz stracić odbiorców. Masz tylko kilka sekund na to, by przekonać użytkowników do tego, by pozostali z Tobą na dłużej. Jak to zrobić? Powiedz, o czym będziesz mówić i podaj, co mogą zyskać. Nie rozpraszaj się podczas transmisji, dlatego nie analizuj tego, ile osób Cię ogląda. Warto też zadbać wcześniej o odpowiednie oświetlenie, dźwięk itp. Nie naśladuj innych osób, ponieważ masz pokazać swoją prawdziwą twarz, masz czuć się swobodnie. Możesz utworzyć wydarzenie, w którym poinformujesz o planowanym wystąpieniu. Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy sprzedawać, odpowiadamy: NIE. Masz zdobyć zaufanie odbiorców, nawiązać z nimi kontakt, czyli oferować wartościowy przekaz, dlatego niech to będzie Twoim priorytetem, czas na sprzedaż będzie później.
- Zakładka preferencje aktualności. Określ priorytet wyświetlania. Możesz wybrać osobę lub stronę, której posty mają być wyświetlana na samej górze. Dzięki temu w pierwszej kolejności otrzymasz te informacje, które są dla Ciebie ważne.

- Zdjęcia i filmy 360 stopni. Szeroka panorama, pokazanie tego, co znajduje się tuż obok Ciebie. Atutem tych zdjęć i filmów, jest to, że można oglądać je pod każdym kątem, z góry, z boku, z dołu itp.
Messenger i jego możliwości
- Rzeczywistość rozszerzona towarzyszy nam już wszędzie. Czym charakteryzują się rozmowy wideo na Messengerze? Tym, że dostępne filtry i funkcje są podobne do tych, jakie znamy ze Snapchata. Co można dodać do wideo? Emoji reakcji, przez co, wybierając serduszka, pojawią się one wokół twarzy. Smutek można wyrazić za pomocą łez. Można robić zrzuty ekranu podczas prowadzenia czatu wideo. Co jeszcze może ubarwić naszą konwersację? Wybranie i założenie odpowiedniej maski, nie dosłownie, ale wirtualnie.
- Nadawanie pseudonimów. Z lewej strony wystarczy wybrać opcję Edytuj pseudonimy. Po wybraniu osoby, której chcemy nadać przysłowiową ksywkę i po wpisaniu nazwy, będzie ona widoczna dla osób, które biorą udział w konwersacji.
- Zmiana koloru konwersacji. Nadaj swojej wypowiedzi niepowtarzalny charakter. W szaro-bury dzień wybierz radosny kolor i popraw humor zarówno sobie, jak i osobie znajdującej się po drugiej stronie monitora.
- Gdy nie można za pomocą słów wyrazić swoich uczuć i emocji, można wykorzystać dostępne emoji. Aby zobrazować wrażenia, doznania czy odczucia, warto przedstawić je za pomocą wielkości grafiki. Duża uśmiechnięta buźka, czy wielki kciuk skierowany w górę, znaczą nie tylko tyle, że jesteśmy radośni i szczęśliwi, ale to, że te emocje mają o wiele większe rozmiary. Jak zwiększyć format buziek i innych symboli? Wystarczy wybrać odpowiedni znak i przytrzymać, a emoji zaczyna rosnąć 😉

- W messengerze można przeprowadzić wideokonferencję, ale także dzwonić zupełnie za darmo. Wystarczy mieć dostęp do Internetu i można rozmawiać bez ograniczeń.
Warto przetestować rozwiązania, które mają za zadanie zapewnić komfort korzystania z portalu oraz poznać funkcje, które mogą okazać się przydatne w prowadzeniu działań marketingowym w mediach społecznościowych. Jedyne co trzeba mieć, by korzystać z dostępnych możliwości to czas i cierpliwość.